Lilypie First Birthday tickers

2012. április 30., hétfő

Elmaradt beszámolók:


44-49. heti beszámolók:


Megpróbálom két részletben összefoglalni, milyen fejlődésen ment keresztül kisfiunk az elmúlt 10 héten, amíg nem írtam. Hihetetlen, hogy már több mint 2 hónap eltelt. Repül az idő.

Új ételekkel nem nagyon ismerkedtünk. Kipróbáltunk ugyan egy-két új bébiételt, meg főztem húslevest és abból kapott csirkecombot zöldségekkel. Megnyitott a fagyizó végre és Zalán megkapta élete első tölcsérjét. Nagyon ízlett neki. :)
Uzsonnára próbálkoztam új kaják bevezetésével, mint fahéjas almapüré és körtés zabkása. Utóbbi nagyon nem ízlett neki. Azt hiszem, inkább szilárd ételekkel próbálkozom legközelebb. Délutáni sétánál vettünk neki puffasztott rizs tallérokat, na azt imádja uzsonnára rágcsálni.
Lassan át kell térni a mi kajánkra. Hiszen egy évesen már mindent ehet. Persze nem túl fűszereset, meg nem teljesen keményet. De például félek, hogy a puffasztó ételektől még fájna a hasa. Kicsit túlaggódom biztosan.

Az indiánosnak tituált játék után új száj játékot tanult. Brigi barátnőm mondta az első sulis konzultáción, hogy tanítsam meg neki, mert fontos a beszédfejlődéshez. Ígérem, most már tényleg teszek fel ezekről is videókat. Már egész belejöttem a feltöltésbe. :)

Imád fürödni és a gumikacsáival játszani. Hamar megtanulta, hogy a kacsák azt mondják: háp-háp.

Mozgásfejlődésben is sokat léptünk előre. Először csak azt vettem észre, milyen szépen, stabilan ül. A kiságyban ülve elkezdtem mutogatni neki, hogy kapaszkodjon, hogy fel tudjon állni. Délelőtt gyakoroltuk, délután már egyedül felállt. De ebből csak annyit láttam, hogy míg felvettem a cipőm a sétához, beültettem a kiságyba és mire bementem érte már állt. Mikor először felállt az asztal mellett felkapaszkodva (apukája vette videóra) én aznap reggel még éppen aludtam. Így csak videón láttam az első felkapaszkodását. :( Mióta megtanult állni, a babakocsiban sem akar már megülni, inkább állna. :) Folyamatosan kúszik már nem áll meg közben és lábbal is löki magát, de nem térdel fel. Szerintem nem fog mászni már.

Az elmúlt hetek alatt a fölső két foga is szépen kinőtt, így már 4 foga van a kisfiunknak.
Imádja a nagyobb gyerekeket nála kisebbekkel még nem nagyon találkozott. Nem tudom mit szólna hozzá. :) Többnyire barátkozós fajta.

Az okozza most a legnagyobb gondot számomra, hogyan tanítsam meg neki, hogy mit nem szabad. Nehéz, mert nem akarok mindent tiltani, de féltem, hogy megsérül. Például rájött, hogy le lehet szedni az ajtófélfákat a lakásban, ezek ilyen műanyag sínek. Félek, hogy megsérti vele magát, de hiába mondom, hogy nem szabad, még nem érti meg. A konyhaszekrény egyik ajtaját lezártuk, de van amelyiket nem. Nem zavarna, hogy csörömpöl az edényekkel, de félek, hogy megüti velük magát. A fiókokon is felkapaszkodik és feláll, hiába tiltom neki. Szerencsére még nem érte baleset.

A szobájában nincs lerögzítve a parketta szegélye, ezt is előszeretettel rángatja. Tudom, ez a mi hibánk, azóta már felszedtük és elpakoltuk a szegélyeket. De azért leírom, mert vicces volt, ahogy lebontja a szobáját. Az előszobában egy óvatlan pillanatban letépett egy darabka tapétát a falról. Ezt szerencsére azóta nem fordult elő. :)

Összefoglalva egy kis örökmozgó felfedező vált a mi pici babánkból. Aki mindenre kíváncsi és hatalmas mozgásigénye van.

Hamarosan folytatom… (De most már tényleg!!) ;)

2 megjegyzés:

Bars írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánunk Neki!!!

Puszi

Csőryke írta...

Köszönjük. :)

Megjegyzés küldése

Copyright © 2010 Zalánságok | Design : Noyod.Com | Icons by: FastIcon.com